Wednesday 7 May 2014

Kønshår

 photo srtipped_zpsd6cf39bf.jpg  photo stripped_zps52ad9431.jpg

Da jeg stod i badet i dag og fjernede hårende fra omkring 80% af min krop, blev jeg lidt ked af det, Der er aldrig nogle der ser mig i min fuldstendige naturlige og u-redigerede form, for hver gang jeg går i bad fjerner jeg noget der ellers kommer af sig selv.
Jeg er en hyppig bruger af hjemmesiden tumblr, og følger med på feminist debatterne. Der er mange unge piger på Tumblr der er begyndt at gro deres hår ud -nej det lyder forkert, for det at gro ens hår er jo ikke noget aktivt- De er blot holdt op med at fjerne dem.
Jeg bliver altid ekstremt inspireret af de unge piger, og har aldrig i mit liv synes kønshår var noget ulækkert eller farligt, så hvorfor fjerner jeg det så ?
Man skulle tro at det ville være let for pigen der har haft dreadlocks, pink hår og gået i japansk inspireret tøj, at stoppe med at barbere hendes ben.
Men her kommer pointen, folk er ret ligeglade om jeg har dreadlocks, orange hår, eller hvad for noget tøj jeg går i, men når det kommer til køns hår er de flestes reaktion væmmelse! Væmmelse?
Lige meget hvor ligeglad jeg egenligt selv er, om jeg er en behåret bigfoot, så vil manges reaktion ikke bare være " hvor er hun mærkelig" men "hvor er hun klam"

- Jeg blev lidt ked af det fordi hvis jeg ikke fjernede noget af mig selv næsten hverdag, så ville der være nogle der synes jeg var ulækker.

( Selfølgelig er der ingenting galt med at fjerne hår, elsker selv følelsen af smoooothe legs, men ville ønske at fravalget var mere socialt acceptabelt)
--

I was standing in the shower today shaving about 80% of my body, when i got a little sad. No one ever sees me in a totally un-edited form, because every time i shower i remove a little tiny bit of my self. I am a avid user of tumblr and really admire a lot of the feminist girls on there, they take a stand and stop shaving, because why should they shave? 
I have never had any negative feelings towards pit-hair or any other hair ( i am often found stroking my boyfriends armpit hair... tmi? ) but for some reason i just cannot seem to stop shaving theses stupid little hairs. 
I am a girl that has always experimented with her looks, i have had orange, pink, and blue hair, and never had a care in the would if other people found me weird. But here is the point, allot of people don't find pubic hair weird they find it disgusting! disgusting? 
I don't care if people find me weird or quirky, but i am hesitate towards doing something that might make other people find me disgusting, even though i don't think so my self. 

- I am a little sad because if i didn't remove something from myself every other day, there are people that are going to find me not only unattractive, but also disgusting.  

5 comments :

  1. utterly stunning photographs and so true your statements about pubic hair, all of it is so natural. It's sad that we have been told to shave to a beauty standard to make us more appealing.
    BEKINI

    ReplyDelete
    Replies
    1. wao thank you :) i just took a look at your blog, your pictures are really cool, i am following now :)

      Delete
  2. hej Alice,

    har det selv fint med at være glat forneden - ofte med voks på klinik - og foretrækker også at partneren ikke er urskov forneden

    nu går jeg selv til nøgenyoga og har det iøvrigt selv fint med at nøgenbade, ofte sydpå om sommeren - og ja, ser at folk er forskellige forneden

    man kan selv have præferencer - men ikke sige at noget er "klamt" eller "væmmelse"

    knus
    Bjarne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak for din kommentar :) er helt enig med at man kan havde præferencer, alle har jo deres egen æstetik.
      Jeg skriver også mest om mig egen generation og især de unge på min alder 16-20 årige, der desværre ofte har letterer ved at fordømme end at være åbne overfor at andre har et andet syn på hvad der er smukt.

      Delete
  3. takker for din feedback

    er enig med dig - og du bringer jo åbenheden frem om et emne der berører mange

    ReplyDelete