Saturday 15 March 2014

Guide: Din nye garderobe!

 photo IMG_0291_zps62e0eabe.jpg

Der har de sidste halve års tid været 2-3 stykker tøj i min garderobe som har været mine favoritter og som jeg ville ønske jeg kunne ha på hverdag.
Men så hver gang jeg var ude og shoppe gik jeg ikke specielt efter ting af samme look,  jeg gik efter hvad jeg vidste var ”moderne” hvilke har resulteret i at jeg har gået i tøj som godt nok har været ” moderne” men som jeg ikke har følt mig helt tilpas i.
Hver morgen når jeg vågnede og skulle ha tøj på, ville jeg aldrig vide hvad jeg skulle ha på og havde bare lyst til at tage de 2-3 stykker ynglings tøj på. Slet ikke noget af det jeg lige havde købt.
Sååå de sidste par dage har jeg prøvet at spore mig ind på hvad for noget tøj jeg egentligt godt kan lide, hvilke look jeg vil gå efter fremover, og vigtigst af alt hvad for noget der får mig til at føle mig selvsikker i. 
Fordi det er forår og jeg selv synes det er den perfekte tid til at rydde op og ud, så har jeg lavet en lille guide !

- Kig på dit skab, find de stykker tøj frem du virkelig elsker og som du altid føler sig smuk ud i. Prøv at finde ud af hvad det er der gør disse specielle og hvordan de skiller sig ud fra resten.

- Derefter går du resten af din garderobe igennem og er hård og kontant, og stiller dig selv spørgsmål som ”kommer jeg nogle sinde til at gå med det her?” ” føler jeg mig tilpas i det?”  ” passer det med det ting jeg har taget ud af min garderobe som jeg elsker ?”  Alt det som du ikke går med, ikke føler dig tilpas med skal væk, så når du står om morgenen og kigger i din garderobe er der kun ting du godt kan lide og har lyst til at tage på.

- Jeg er en smule skør og har fundet det nyttigt at give min stil et navn og havde et løst billede i mit hoved af hvordan jeg gerne vil se ud. Det har hjulpet mig både når jeg er ude og shoppe men også når jeg har kigget mit tøj igennem.
( hvis i er nysgerrige så er det … ”grungy fe” haha ja, de to ting passer måske ikke normalt sammen men når jeg tænker på de to ord får jeg et klart billede af hvordan jeg gerne vil se ud, og falder ikke i fælden af ”Neeeeej se de nye Nike sko de er så hippe og seje DEM må jeg ha!!” hvilke oftest resultere i at jeg aldrig går med dem.

- Vær RIGTIG blogger-agtig og få nogle basis ting, noget jeg måske forsømmer lidt da det er røv sygt at købe. Invester i et par sorte jeans du føler dig tilpas i, desuden så er min basis top ikke en T-shirt da jeg ikke rigtig går så meget med t-shirt men en løs hvid skjorte. Så de dage hvor det bare skal gå hurtigt er jeg sikker på at jeg bare kan hoppe i mine jeans og behagelige skjorte også stadig føle mig mig.

For at opsummere
- Find ud af hvad du faktisk kan lide/føler dig som dig selv i
- Ryd op i din gardarobe, du har ikke brug for tøj du ikke føler dig tilpas i.
( - Find på et navn til din stil, så når du er ude og shoppe kan du nemt tænker ” passer det her til ”piget men sporty” og visualisere dig selv gå med det)
- Få noget basis items, men lad hver med at købe en masse t-shirt hvis du ikke går med t-shirt, dine basis items er dit ynglings outfit strippet ned til det mest essentielle.

No comments :

Post a Comment