Monday 8 September 2014

blå Himmel og tomme lommer

 photo IMG_1250copy_zpseeeffa23.jpg

Amen altså et outfit billede taget udenfor og af en anden person end mig selv, jeg kan godt mærke jeg lige skal lærer det der med at posere når det er en anden der tager billedet, det er ikke helt lige så let, og det er ikke altid ens fotograf gider tage 100 billeder hvor man kun skal bruge 1-2 af dem.


Det er en sjov ting det der med at miste sin pung, lige pludseligt, er du ingen, du har intet id, intet dankort, ingen mulighed for transport. Du er et menneske der ikke helt passer ind i systemet mere.
Jeg har været så heldig at miste både min pung ( med min friskt hævede husleje i ) og min kærestes kort, da han ikke synes jeg skulle gå rundt i København uden nogle penge… hov
Det ikke at ha en pung gør mig virkelig opmærksom på hvor tit jeg egentligt hiver lortet op af lommen, hvor mange ting jeg sagtens kan undvære men som jeg til hverdag bruger flere 100kr på. Det bliver ikke til mange spontane cafe ture, det selvfølgelig kan være hyggeligt, men er det ikke mindst lige så hyggeligt at sidde derhjemme og dele en kop hjemmelavet kaffe til en brøkdel af prisen.
Vi elsker at bruge penge, det er ikke længere en luksus at bruge penge. Jeg er en såkaldt ”fattig studerende”, men alligevel bliver der krævet både Macbook og diverse dyre adobe programmer til min uddannelse, og ved du hvad, når jeg kigger rundt i lokalet har vi alle, hver og en, købt den famøse computer til de omkring 10.000kr.
Jeg har en macbook computer, et spejlrefleks, en iphone, en ipad, og har endda mit eget kæledyr. Men jeg er sulten og har ikke mulighed for at købe frokost. Det virker på en måde helt forkert at sidde i toget drøn sulten og skrive det her på min åh så fine computer. ( imens jeg skævt kigger misundeligt på pigen skrot over for mig med den nye med macbook pro med Retina skærm )


Bare nogle løse tanker, ikke så meget pointe, andet end jeg er lidt tumpet. 

xx

No comments :

Post a Comment